Czy w 2020 zdołasz szkolić z bhp?

Czy w 2020 zdołasz szkolić z bhp? czyli bhp warszawa w pracodawcy jest zapewnienie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Jest wiele świadczeń wynikających z przepisów BHP, które można podzielić, między innymi, na świadczenia z zakresu

Dodane: 23-04-2020 07:47
Czy w 2020 zdołasz szkolić z bhp?

Świadczenia związane z BHP

bhp warszawa

W każdej pracy osoba zatrudniona, jak również i zatrudniająca, mają wobec siebie różne obowiązki, uregulowane prawnie. Jednym z najbardziej podstawowych obowiązków pracodawcy jest zapewnienie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Jest wiele świadczeń wynikających z przepisów BHP, które można podzielić, między innymi, na świadczenia z zakresu środków ochrony indywidualnej lub zbiorowej. Ochrona ta jest rozumiana, jako odzież ochronna, której zadaniem jest izolacja przed szkodliwymi czynnikami występującymi w pracy. Innym świadczeniem może być zapewnienie pracownikom odzieży i obuwia roboczego, w razie kiedy podczas pracy istnieje ryzyko zniszczenia lub zabrudzenia odzienia własnego pracowników. Poza świadczeniami związanymi z odzieżą i obuwiem, są także obowiązkowe świadczenia dotyczące szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Zarówno pracownik, jak i pracodawca mają obowiązek znać i stosować się do obowiązujących zasad BHP, dlatego konieczne są szkolenia z tej dziedziny.


Czym są instrukcje bezpieczeństwa pożarowego

bhp warszawa

Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego jest jednym z elementów dotyczących ochrony przeciwpożarowej. Odpowiednio opracowana instrukcja jest ważna w miejscach pracy oraz w budynkach użyteczności publicznej, ponieważ zwiększa poziom bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Czym jednak dokładnie jest taka instrukcja? Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego to nic innego, jak wskazanie użytkownikom obiektu urządzeń przeciwpożarowych oraz gaśnic, a także możliwych dróg ewakuacyjnych w przypadku nieoczekiwanego zagrożenia i konieczności jak najszybszego opuszczenia budynku. Opracowanie takiej instrukcji przeciwpożarowej można zlecić odpowiedniej firmie, zajmującej się również bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną przeciwpożarową. Zlecenie opracowania instrukcji specjalistom z zakresu PPOŻ z pewnością jest dobrym rozwiązaniem, jeśli chodzi o zwiększenie bezpieczeństwa w miejscu pracy. W przypadku konieczności przeprowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych, dzięki właściwie sporządzonej instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, straż pożarna jest w stanie szybciej i skuteczniej interweniować.


Audyty bezpieczeństwa i higieny pracy dla firm

Wiele firm, działających w branży z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w swojej ofercie posiada możliwość przeprowadzenia audytów dla przedsiębiorstw. Warto także wiedzieć, co dokładnie kryje pod tym nieco tajemniczym pojęciem audytu. Otóż mówiąc fachowym językiem, audyt jest to nic innego, jak niezależna ocena danej organizacji czy systemu. Ocena takiego przedmiotu audytu jest badana zgodnie z określonymi procedurami, standardami i przepisami prawa. Audyty z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy są więc sprawdzeniem, czy dana firma spełnia odpowiednie wymagania przepisów BHP. Taki audyt, prowadzony przez firmy działające w branży BHP, ma na celu zweryfikowanie czy w miejscu pracy są spełnione przepisy prawne dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy. Po przeprowadzeniu audytu, pracodawca otrzymuje szczegółowy raport z oceną i ewentualnymi dalszymi zaleceniami. Zlecenie wykonania audyty pozwoli pracodawcy na sprawdzenie, czy w jego firmie są odpowiednio wprowadzone zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.


Zmieniające się przepisy BHP

We współczesnym świecie nikogo nie dziwi prężny rozwój gospodarki i ekonomii, a co za tym idzie pojawia coraz więcej nowych branż i miejsc pracy, a istniejące już branże muszą dostosować się do zmieniającego się rynku. W związku ze zmieniającymi się warunkami pracy oczywistym następstwem jest konieczność modyfikowania i zmiany niektórych przepisów dotyczących BHP. Zasady zachowania bezpieczeństwa i higieny pracy są regulowane prawnie przez odpowiednie instytucje państwowe. Zmiany prawne w zakresie BHP są następstwem zmieniających się warunków istniejących już na rynku branży oraz pojawiania się nowych gałęzi w gospodarce. Większość tych zmian jest jednak jedynie modyfikacją istniejących już przepisów w celu ich dopasowania do nowego środowiska pracy. Warto być na bieżąco z wszelkimi zmianami w obrębie przepisów BHP, zwłaszcza jeśli jest się pracodawcą. Firmy zajmujące się zawodowo szkoleniami z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy orientują się w najnowszych przepisach i dostosowują do nich swoje usługi.


Outsourcing BHP

Outsourcing z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest częstym rozwiązaniem dla wielu firm i przedsiębiorstw, które decydują się na taką usługę w celu powierzenia spraw związanych z BHP odpowiednio wykwalifikowanym osobom. Warto jednak wiedzieć, co dokładnie kryje się pod nazwą outsourcing. Samo pojęcie jest zapożyczone z języka angielskiego i składa się z połączenia trzech słów: outside-resource-using. Polega to na niczym innym, jak na wydzieleniu z przedsiębiorstwa niektórych realizowanych przez nie funkcji i przekazaniu ich innemu podmiotowi do wykonania. Outsourcing BHP ma więc na celu pełne przejęcie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy przez odpowiednią firmę. Jest to kompleksowa usługa oferowana pracodawcom zapewniająca obsługę wszelkich spraw dotyczących BHP. Firmy oferujące outsourcing BHP dbają o to, żeby wszystko, co konieczne, było zgodne z przepisami. Dbanie o bezpieczeństwo zarówno pracowników, jak i pracodawców oraz osób zarządzających jest celem nadrzędnym usług BHP.